En av de europeiske bestselgerne i sin sektor, med det bredeste utvalget når det gjelder versjoner og farger, som generasjoner av kjørere har vokst opp med, er tilbake med en ny modell fullstendig fornyet i chassis, motor og design.
Den nye RR 50 2021 i Enduro- og Motard-versjonene har nå et nytt understell, en underholdende Euro 5-motor og design inspirert av den større og verdensbaserte RR enduro (7 ganger verdensmester med Holcombe og 5 ganger med Freeman). En blanding av racingstil og ren moro, klar til å få tenåringene til å drømme.
Beta har alltid trodd og investert i dette segmentet, og i år øker det ante. 50cc Enduro og Motard-serien er fullstendig fornyet og utviklet etter den holdningen som kjennetegner resten av Beta-serien, med sikte på å overføre selvtillit og gi underholdning for å forbedre ens kjøreevne til det beste.
RR 50 MOTARD
RR viser fra sin fine side når kjører på veien, hvor hver sving blir ren adrenalin. Utstyrt med ekstra lette 17 ”svarte felger , kan den skilte med et ekte motard utseende for den urbane jungelen.
MOTOR
- 2-takts ensylindret motor, 6 gir, væskekjølt, utstyrt med oljemikser (unntatt RR 50 Racing).
- Ny girskifte med nye smidde gafler for en mer presis giring og enda mer reaktiv og tilfredsstillende kjørestil.
- Nytt gassdampgjenvinningssystem i henhold til Euro 5-regelverket.
- Ny filterboks. Integrert del av kjøretøyets design, den er utviklet for å redusere støy etter gjeldende regelverk.
- Enda mer praktisk med et hurtigutløsersystem for enklere vedlikehold ? akkurat som motorsyklene.
CHASSIS
- Nytt chassis med revidert geometri, for bedre håndtering og forbedret smidighet.
- Nytt design: ren racingstil inspirert av den større RR 2T / 4T. Alt er helt nytt: tankdesign, plast (maske, transportør, sidepaneler) og sal.
- Bakramme i teknisk polymer som perfekt integrerer de elektriske komponentene,filterboksen og stålbrakettene.
- En organisk og moderne design ment for voksne.
- Lengre svingarm for økt kjørestabilitet og bedre trekkraft.
- Støtdempere gjennomgått i slag for Enduro-versjonene
- Ny eksos: kompakt, racing, verdig en ekte motorsykkel.
- Nytt enkeltlås-system. Bare en nøkkel for styrelås / tenning, tank og sal.
- Mer bekvemmelighet og sikkerhet.
- Nytt LED baklys for bedre identifikasjon av kjøretøyet.
- Bremser: foran Ø 260 mm, bak Ø 220 mm
- Ny 6,5L tank.
- Nye mikrostøpte fotstøtter for en enestående kjørekontroll.
- Fantastisk dekalgrafikk: en unik stil som ikke går ubemerket hen.
|
TILLEGGSINFORMASJON |
Frame |
steel double cradle frame |
Wheel base |
1417 mm |
Max length |
2035 mm |
Max width |
790 mm |
Max height |
1155 mm |
Type |
Single-cylinder, 2-stroke, liquid cooled |
Bore |
40,3 mm |
Stroke |
39 mm |
Displacement |
49,7 cc |
Compression ratio |
12:1 |
Starter |
kick |
Generator |
Electronic AET 12V – 85W |
Spark plug |
NGK BR9ES |
Intake system |
Reed valve in the engine case |
Lubrication |
Mixing with mechanical pump |
Fuel system |
carburettor |
Clutch |
Wet multi-disc clutch |
Primary trasmission |
Z.20/71 |
Transmission |
6 speed |
Secondary Trasmission |
Chain |
Engine oil |
SAE 20W/30 |
Consumption l/100 km |
2,41 |
Pollution Co2 [g/km] |
57 |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.