CRF1000L Africa Twin 2019

CRF1000L Africa Twin 2019
Varenr.
CRF1000AK
Lager
kontakt oss ang. tilgjengelighet

Kvantumsrabatt

Loading...
  • CRF1000L Africa Twin 2019
  • CRF1000AK-1
  • CRF1000AK-2
  • CRF1000AK-3
  • CRF1000AK-4
  • CRF1000AK-5
Legenden og eventyrsykkelen Africa Twin som appellerer til både jorda rundt-entusiasten og hverdagspendleren.
Høydepunkter
  • 998 cm3 Parallel Twin-motor med 95 hk og et moment på 98 Nm
  • Justerbar ABS og multimodus HSTC for optimal kontroll både på og utenfor veien
  • Stort utvalg av ekstrautstyr tilgjengelig, som 12 volts uttak og annet tilbehør som både øker komforten og gir bedre oppbevaringsplass
  • Hondas justerbare antispinnsystem (HSTC)
  • LED-lys foran og bak
  • Justerbart sete
  • Lett og robust ramme og tøff vindskjerm
  • Smidig offroadsykkel, letthåndtert og komfortabel.
Bilde

Elektronisk gassregulering og et eksosrør som forbedrer reaksjonene i det midtre turtallsområdet, litiumionebatteri som gjør sykkelen lett og en negativ LCD-skjerm som hele tiden holder øye med Rally Dakar-maskinens mange krumspring er bare noe av det du får med CRF1000L Africa Twin.

Dette er en motorsykkel som skårer full pott på eventyrlighetsskalaen. Surf på sanddynene, utforsk fjellene eller få smaken av asfalt. På en Africa Twin takler du alt slags terreng.

Potent allroundsykkel
CRF1000L Africa Twin er tro mot sine Rally Dakar-røtter og sykkelen er ingeniørkunst i en klasse for seg. Den potente og kraftfulle 998 kubikk Parallell Twin–motoren er designet for å prestere både offroad, på veien, på langturer og til hverdagsbruk – så vel som på alt i mellom – slik det kreves av en stor allroundsykkel.

Motorsykkelen er spekket med finesser som justerbar ABS og multimodus HSTC for optimal kontroll både på og utenfor veien. Honda Selectable Torque Control (HSTC) tilbyr tre forskjellige kontrollnivåer som tilpasser elektronikken til underlaget på landeveiene, og gjør det mulig for føreren å slå av ABS-systemet på bakhjulet.

Leken, lettkjørt og vanedannende
998 kubikk Parallel Twin-motoren med Hondas eksklusive 4-takts Unicam®- konfigurasjon er så tilfredsstillende at den er vanedannende. Til tross for den kompakte innpakningen leverer motoren masse kraft og mengder av dreiemoment og gjør CRF1000L Africa Twin leken og lettkjørt i terrenget.

Med glimrende bakkeklaring (250 mm), en lett og robust ramme og en tøff vindskjerm, er alle ingredienser for en ekte eventyrsykkel på plass.

Mye eventyr for penga
Bensintanken på 18,8 liter og motorens eksepsjonelle drivstoffeffektivitet gjør at du kommer deg inntil 400 kilometer på én tank.

På tilbehørsfronten kan du velge blant et bredt sortiment av spesialtilpasset originaltilbehør og fargetilpasset utstyr til både fører og passasjer. Du finner masse spennende tilbehør som bagasjevesker, 12 volts uttak, varmehåndtak, vindavviser til kåpe og kåpeglass, høy vindskjerm, dimbare lykter og sentralstøtte.

Optimal balanse
Africa Twin kommer enten med en 6-trinns manuell girkasse eller DCT-girkasse med valgfri onroad- eller offroad-modus. På CRF1000L Africa Twin er DCT (Dual Clutch Transmission) fullt utstyrt for å operere i Adventure-segmentet, og du kan enkelt velge offroadfunksjonalitet ved hjelp av en G-bryter plassert på høyre side av instrumentpanelet.

Et trykk på G-bryteren forbedrer veigrepet og maskinstyringen og skåner clutchen når du skifter gir, noe som er spesielt viktig når du ferdes i terrenget. DCT sørger for at girskiftene under akselerasjon ikke lar deg miste verken kraft eller fart.

Automatgirmodus har to innstillinger der du velger mellom sportsmodus (S) eller langturkjøring (D). D-modus tilbyr den beste balansen mellom drivstofføkonomi og komfortabel cruising. S-modusen er oppdatert og kommer nå med ekstra nivåer for sportsprestasjoner, med tre forskjellige skiftmønstre å velge mellom: S1, S2 og S3.

Prikken over i-en er en ny funksjon i DCT–systemet som registrerer hellinger, slik at girvekslingsmønsteret tilpasses etter hellingen og sikrer optimal kontroll.

En tøff vinner
I 1986 debuterte forgjengeren NXR750 i Rally Dakar, og drømmen om å vinne det mest krevende terrengløpet for motorsykler i verden ble til virkelighet – fire år på rad! CRF1000L Africa Twin 2018 er tro mot disse røttene: Her møtes Hondas lidenskap for tøff konkurransekjøring med filosofien om hele tiden å utvikle seg videre. De doble frontlyktene følger den originale Africa Twin-signaturen. Når de tennes, vekkes minnene om de seiersrike maskinene fra Rally Dakar.

Så. Hvor vil du dra? Hva vil du gjøre? spørsmålet er ikke hvor langt din nye Africa Twin vil gå, men hvor langt du er villig til å ta den.

Bilde
SPESIFIKASJON
Kubikk 998,00
Effekt (HK) 95,00
Girkasse Manuell
Sittehøyde 870,00
Førerkortklasse A
CO2 g/km 109,00
Forbruk l/mil 0,47
MOTORTYPE
Boring 92 mm
Antall sylindre 4
Effekt (HK) 95,2 hk 7500 o/min
Motortype Væskekjølt 4-takts, 8-ventils paralell twin
Slaglengde 75,1 mm
Moment 99 Nm 6000 o/min
GIRKASSE
Antall gir 6
MÅL/VEKT
Bensintank 18,8 liter
Bakkeklaring 250 mm
Høyde 1475 mm
Lengde 2335 mm
Kjøreklar vekt 230 kg
Hjulavstand 1575 mm
Bredde 930 mm
ANNET
ABS Ja
Bremser framme 310 mm dobbel, flytende hydraulisk skive
Bremser bak 256 mm hydraulisk skive med 2-stemplet kaliper
Demping framme Showa 45 mm cartridge opp-ned-teleskopgaffel med regulator i tallskivestil for forspenning og dempekraft 230 mm slaglengde
Demping bak Monoblokk i støpt aluminium, svingarm med gassladet Pro-Link bakfjæring, hydraulisk regulator i tallskivestil for forspenning og tilbakefjæring, 220 mm bakhjulsvandring
Dekk framme 90/90-R21
Dekk bak 150/70-R18
Bilde
TILGJENGELIGE FARGER
Glint Wave Blue Metallic CRF1000AK BL
Grand Prix Red CRF1000AK R
Mat Ballistic Black Metal CRF1000AK S (- kr.5.000,00)

crossover-familiens overhode takler all slags terreng

Bilde

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×