Modellen er utstyrt med Showa 41mm Separate Function Big Piston-gaffel, turtallsvillig firesylindret motor, HSTC, slureclutch og LCD-instrumentering. Fargevalget vokser til fire alternativer for 2022, med tillegget av Sword Silver Metallic-lakkeringen.
Honda har alltid trivdes med å utforske nye grenser – både i design og utvikling. I 2018 brakte CB1000R, CB300R og CB125R en frisk identitet til det nakne motorsykkelutvalget. Det ble en spennende blanding av café racer-inspirasjon og et fremtidsrettet ultra-minimalistisk utseende under designtemaet Neo Sports Café.
Ett segment ventet fremdeles på at den nye estetikken skulle komme til uttrykk: det enormt konkurransedyktige mellomsegmentet for nakne motorsykler, og i 2019 påtok CB650R seg denne rollen. Honda bygget videre på suksessen, og til 2021 fikk CB650R en stor oppgradering av støtdempingen foran – i tillegg til detaljforbedringer når det gjelder komfort, brukervennlighet og praktisk funksjonalitet.
Til 2022 får CB650R et nytt og kult fargealternativ som har fått navnet Sword Silver Metallic.
Støtdemping i toppklasse
CB650R er utstyrt med en 41 mm Showa Separate Function Big Piston USD-framgaffel. Dette er støtdemping av ypperste klasse som gir sykkelen en utmerket håndteringsevne. Gaffelen gir høy ytelse samtidig som den er lett. Ved bruk av et stort stempel oppnås forbedret følelse, støtabsorpsjon og kontroll. På enkeldemperen bak kan forspenningen justeres i hele ti trinn.
Radialmonterte kalipere med fire stempler kniper godt rundt de to 310 mm store bremseskivene foran. Bakbremsen består av en skive på 240 mm som arbeider med en enstemplet kaliper. ABS-løsningen er basert på to kanaler. Den kjøreklare vekten er 202,5 kilo og akselavstanden er på 1 450 mm. Den LCD-baserte instrumenteringen har god lesbarhet, og sier ifra når det er på tide å gire opp – samt viser hvilket gir som er i bruk. En praktisk USB-C-kontakt er lokalisert under salen. Salhøyden er for øvrig 810 mm.
Stor dose motorgledeDen DOHC-baserte motoren med 16 ventiler og fire sylindere er optimalisert for å levere den reneste og mest underholdende ytelsen som er mulig å oppdrive i mellomsegmentet. Toppeffekten på villige 95 hestekrefter oppnås ved 12 000 rpm. Det maksimale dreiemomentet på 63 Nm inntreffer ved 9 500 rpm. En egen 35kW-utgave er tilgjengelig for de med A2-førerkort. Den spenstige motoren imøtekommer EURO5-miljøkravene.
Motoren bruker en kompakt intern arkitektur med en sekstrinns girkasse og sylindere som er montert skrånende fremover med 30 grader. En hjelpe- og slureclutch forenkler oppgiringer mens den forhindrer bakhjulslåsing under hard bremsing og raske nedgiringer. Honda Selectable Torque Control (HSTC) er på plass for å forhindre hjulspinn, men kan deaktiveres helt.
Tanken rommer 15,4 liter, og med et forbruk på 0,49 liter per mil, er rekkevidden mellom tankfyllingene på over 300 underholdende kilometer.
Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2022-utgaven av CB650R.
Flere deler i aluminium maksimerer Neo Sport Café-designet som CB650R deler med CB1000R (liten vindskjerm, skjermpaneler, tankdeksler, sidedeksler, saldeksel). Ellers består tilleggsutstyret av underdeksel, hjulstriper, tankveske, salveske, quickshifter, vindskjerm, tankbeskytter, 12V-uttak og varmehåndtak.
- Showa 41mm SFF-BP USD-gaffel
- Firestemplede radialmonterte bremsekalipere
- LED-baserte lys
- Oppgradert LCD-instrumentering
- 95 potente hestekrefter i en 16-ventilers motor
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Assist and Slipper-clutch
- USB-C-kontakt under salen
- 300 kilometers rekkevidde per tank
- Sword Silver Metallic-lakkering
Tilgjengelige farger
- Candy Chromosphere Red
- Mat Gunpowder Black Metallic
- Mat Jeans Blue Metallic
- Sword Silver Metallic
|
TILLEGGSINFORMASJON |
Cubic |
649 |
Brand |
Honda |
Cylinders Qty |
4 |
HP |
95 |
KW |
70 |
Licence Class |
A |
Transmission Type |
manual |
Consumption |
0.49 |
CO2 per KM |
112 |
Seat Height |
810 |
Rpm Max |
12000 |
Torque Max |
63 |
Rpm Max Torque |
9500 |
Height |
1075 |
Length |
2130 |
Width |
780 |
Weight |
202.5 |
Engine Type |
Væskekjølt 4-takts, 16-ventils DOHC rekkefirer |
Start Engine |
Elektrisk |
DriveTrainType |
Kjede |
Gears Qty |
6 |
FueltankVolume |
15.4 |
Brakes Front |
310 mm dobbel, 4-stemplet kaliper |
Brakes Rear |
240 mm enkel |
Suspention Front |
41mm Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF-BP) USD-gaffel |
Suspention Back |
Enkeldemper med justerbar forspenning i 10 trinn |
Tyres Front |
120/70ZR17 M/C (58W) |
Tyres Back |
180/55ZR17 M/C (73W) |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.