Honda CB650R 2023

Honda CB650R 2023
Varenr.
CB650RAP
Lager
Kontakt oss ang. pris og tilgjengelighet

Kvantumsrabatt

Loading...
  • Honda CB650R 2023
  • CB650RAP-1
  • CB650RAP-2
  • CB650RAP-3
  • CB650RAP-4
  • CB650RAP-5
  • CB650RAP-6
  • CB650RAP-7
  • CB650RAP-8
  • CB650RAP-9
  • CB650RAP-10
  • CB650RAP-11
  • CB650RAP-12
  • CB650RAP-13
  • CB650RAP-14
  • CB650RAP-15
  • CB650RAP-16
  • CB650RAP-17
  • CB650RAP-18
Stor dose motorglede

Hondas Neo Sports Café-mellomvekter fortsetter å skape en stor tilhengerskare. Modellen er utstyrt med Showa 41mm Separate Function Big Piston-gaffel, turtallsvillig firesylindret motor, HSTC, slureclutch og LCD-instrumentering. Til 2023 kommer CB650R i to spennende nye fargealternativer.

Honda har alltid trivdes med å utforske nye grenser – både i design og utvikling. I 2018 brakte CB1000R, CB300R og CB125R en frisk identitet til det nakne motorsykkelutvalget. Det ble en spennende blanding av café racer-inspirasjon og et fremtidsrettet ultra-minimalistisk utseende under designtemaet Neo Sports Café.

Ett segment ventet fremdeles på at den nye estetikken skulle komme til uttrykk: Det enormt konkurransedyktige mellomsegmentet for nakne motorsykler, og i 2019 påtok CB650R seg denne rollen. Honda bygget videre på suksessen, og til 2021 fikk CB650R en stor oppgradering av støtdempingen foran – i tillegg til detaljforbedringer når det gjelder komfort, brukervennlighet og praktisk funksjonalitet.

Til 2023 kommer mellomvekteren i to nye fargevalg: Matt Dim Gray Metallic og Matt Gunpowder Black Metallic, sistnevnte strekker «stealth»-utseendet til det maksimale, med helsvarte detaljer, inkludert kamdeksel, motorhus, gaffeldeksler, sideskjermer, hendler og fothvilere.

Støtdemping i toppklasse

CB650R er utstyrt med en 41 mm Showa Separate Function Big Piston USD-framgaffel. Dette er støtdemping av ypperste klasse som gir sykkelen en utmerket håndteringsevne. Gaffelen gir høy ytelse samtidig som den er lett. Ved bruk av et stort stempel oppnås forbedret følelse, støtabsorpsjon og kontroll. På enkeldemperen bak kan forspenningen justeres i hele ti trinn.

Radialmonterte kalipere med fire stempler kniper godt rundt de to 310 mm store bremseskivene foran. Bakbremsen består av en skive på 240 mm som arbeider med en enstemplet kaliper. ABS-løsningen er basert på to kanaler. Den kjøreklare vekten er 202,5 kilo og akselavstanden er på 1 450 mm. Den LCD-baserte instrumenteringen har god lesbarhet, og sier ifra når det er på tide å gire opp – samt viser hvilket gir som er i bruk. En praktisk USB-C-kontakt er lokalisert under salen. Salhøyden er for øvrig 810 mm.

Stor dose motorglede

Den DOHC-baserte motoren med 16 ventiler og fire sylindere er optimalisert for å levere den reneste og mest underholdende ytelsen som er mulig å oppdrive i mellomsegmentet. Toppeffekten på villige 95 hestekrefter oppnås ved 12 000 rpm. Det maksimale dreiemomentet på 63 Nm inntreffer ved 9 500 rpm. En egen 35kW-utgave er tilgjengelig for de med A2-førerkort. Den spenstige motoren imøtekommer EURO5-miljøkravene.

Motoren bruker en kompakt intern arkitektur med en sekstrinns girkasse og sylindere som er montert skrånende fremover med 30 grader. En hjelpe- og slureclutch forenkler oppgiringer mens den forhindrer bakhjulslåsing under hard bremsing og raske nedgiringer. Honda Selectable Torque Control (HSTC) er på plass for å forhindre hjulspinn, men kan deaktiveres helt. Tanken rommer 15,4 liter, og med et forbruk på 0,49 liter per mil, er rekkevidden mellom tankfyllingene på over 300 underholdende kilometer.

  • Showa 41mm SFF-BP USD-gaffel
  • Firestemplede radialmonterte bremsekalipere
  • LED-baserte lys
  • LCD-instrumentering med god lesbarhet
  • 95 potente hestekrefter i en 16-ventilers motor
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • Assist and Slipper-clutch
  • USB-C-kontakt under salen
  • 300 kilometers rekkevidde per tank
  • To nye fargealternativer til 2023
Farger Candy Chromosphere Red, Mat Dim Gray Metallic, Mat Gunpowder Black Metallic, Mat Jeans Blue Metallic
Kubikk 649
Sylindere 4
Effekt (HK) 95
Overføring PIM Yes
Girkasse Manual
Forbruk l/mil 0,49
Sittehøyde 810
Omdreininger ved maks ytelse 12000
Maks dreiemoment 63
Omdreininger ved maks dreiemoment 9500
Høyde 1075
Lengde 2130
Bredde 780
Vekt 202.5
Motortype Væskekjølt 4-takts, 16-ventils DOHC rekkefirer
Antall gir 6
Bensintank 15,4
Bremser foran 310 mm dobbel, 4-stemplet kaliper
Bremser bak 240 mm enkel
Demping foran 41mm Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF-BP) USD-gaffel
Demping bak Enkeldemper med justerbar forspenning i 10 trinn
Dekk foran 120/70ZR17 M/C (58W)
Dekk bak 180/55ZR17 M/C (73W)

Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×