- VTEC 90-graders V4 DOHC 16V-motor
- Antispinnsystemet Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Dobbel aluminiumsramme
- Justerbart sete
- 5-trinns varmeholker leveres som standard
- Selvkansellerende blinklys
- LED-lys foran og bak
VFR800X Crossrunner er en banebrytende motorsykkel som kombinerer det beste fra sportstouring og adventure. Her står eventyrlysten i sentrum, og siden den første modellen ble lansert i 2011 har sykkelen gått gjennom en omfattende evolusjon.
En legendarisk råtass
VFR800X er utviklet for hard bruk og heftige kjøreopplevelser, kombinert med en lett luksuriøs fremtoning og praktisk sans. Komforten er meget god. Setet kan justeres i to høyder for bedre oversikt og en mer behagelig sittestilling, mens det digitale displayet er lett å lese. Du finner et praktisk oppbevaringsrom under setet. En justerbar vindskjerm gir deg ekstra beskyttelse mot vær og vind.
Nye VFR800X Crossrunner har fått en rekke oppgraderinger og nye funksjoner for å befeste posisjonen som en Premium Adventure Sportstourer.
Hjertet av sykkelen er en VTEC 90-graders V4 DOHC 16 ventilers motor, som nå byr på mer moment i lav- og mellomregisteret for behagelig og ubekymret kjøring, samt og mer kraft på toppen av turtallskurven med et maksimalt kraftuttak som er økt til 78kW (106HK), ved 10250 omdreininger.
Nye Crossrunner har også fått lengre fjæringsvei, nye hjul og bremser, sofistikerte LED lys og skarpere linjer i utseendet. Oppvarmede styreholker med fem ulike varmeinnstillinger er standard, sammen med Hondas selv-kansellerende blinklys.
Sikrer optimalt veigrep
En annen viktig oppdatering er Hondas avanserte torque kontrollsystem (HSTC), som kommer med to nivåjusteringer – samt kan slås helt av – der sensorer automatisk oppdager om bakhjulet er i ferd med å miste veigrepet, og sømløst reduserer kraftoverføringen til bakhjulet for å sikre optimalt veigrep under alle kjøreforhold.
Den doble aluminiumsrammen kommer med en lettere, justert subramme og ny svingarm i aluminium - nok et signaturelement fra VFR-serien. Fjæringsveien er økt med 25mm i den todelte teleskopgaffelen framme, og 28mm i den bakre demperen.
ABS er standard, og forhjulet på 17 tommer er utstyrt med doble 310mm hydrauliske bremseskiver med radialmonterte, firestemplede kallippere. Dekkene kommer i sportslig gatestørrelse på 120 framme og 180 bak, for perfekt oppførsel.
|
SPESIFIKASJON |
Kubikk |
782,00 |
Effekt (HK) |
106,00 |
Girkasse |
Manuell |
Sittehøyde |
835,00 |
Førerkortklasse |
A |
|
MOTORTYPE |
Boring |
72 mm |
Slaglengde |
48 mm |
Antall sylindre |
V-4 |
Effekt (HK) |
106 |
Motortype |
Liquid cooled 4 stroke 16 valve DOHC 90*/V4 |
Moment |
75nm/8500 rpm |
Kjølesystem |
væske |
Drivstoffsystem |
injection |
Tenning |
elektronisk |
Start |
el |
|
GIRKASSE |
Kraftoverføring |
manuell |
Antall gir |
6 |
|
MÅL/VEKT |
Bensintank |
20.8ltr |
Bakkeklaring |
165mm |
Høyde |
1360mm |
Lengde |
2190mm |
Kjøreklar vekt |
242kg |
Hjulavstand |
1475mm |
Bredde |
870mm |
|
ANNET |
ABS |
Ja |
Bremser framme |
ABS 2 channel |
Bremser bak |
ABS 2 channel |
Demping framme |
43mm HMAS cartridge type telescopic |
Demping bak |
Prolink |
Dekk framme |
120/70 R17 |
Dekk bak |
180/55 R17 |
Hjul framme |
17 |
Hjul bak |
17 |
Farge |
Candy Prominence Red |
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.