Høydepunkter
- Standard med 2 kanals ABS og Traction Control System (TCS)
- Standard med varmeholker og selvkansellerende blinklys
- V4-motor med patentert ventilstyring (VTEC) og forbedret effekt ved lave turtall
- Sømløs ventilstyring ved overgang fra lave til høye turtall gir en merkbar lineær kraftlevering over hele registeret
- Aluminium Pro Arm-svingarm, aluminiumsramme med motor som bærende element
- Ypperlig aerodynamikk for optimale høyfartsegenskaper
- Rikholdig tilbehørsprogram fra Honda Genuine Parts
- Honda Ignition Security System (HISS), Hondas patenterte startsperre
- LED-lykter foran og bak
Smelter selv hardbarkede biker-hjerter
I denne sykkelen får du også sporty detaljer og komfortable funksjoner som justerbar setehøyde, Hondas Traction Control System, ABS, varmehåndtak og Hondas nye intelligente, automatiske blinklys. Ingen andre steder har V4-motoren hørt mer hjemme enn i den legendariske VFR800F-serien. Dette er en skikkelig allsidig motorsykkel som har smeltet selv de mest hardbarkede biker-hjerter siden den ble introdusert i 1986.
Den er også 10 kilo lettere enn den forrige modellen og har ny programmering av motoren for å gi bedre dreiemoment i lavt- og mellomregisteret.
Kraftpakke av en motor
V4-konfigurasjonen er spesiell for Honda, går hele 40 år tilbake i tid og er en kompleks, men kompakt enhet som gir en helt unik kraftlevering og motorfølelse. V-motorer har lange tradisjoner hos Honda: Hondas RC213V MotoGP maskin bruker en V5, flaggskip som VFR1200F og VFR1200X har V4, det samme har CTX1300 og Pan European. Motortypen er en kraftpakke som er tett integrert i Hondas DNA.
VFR800F er den ideelle sykkelen for V4 - en motorsykkel som helt fra begynnelsen har kombinert det beste fra sport og touring. Den trives godt med passasjer og bagasje. VFR-eiere er svært lojale mot sykkelen og det antas at det fortsatt finnes over 75 000 VFR i daglig bruk i Europa.
Utholdenhet og karisma
To faktorer var viktige for Honda under utviklingen av den nye Honda VFR800F: Bevare og videreutvikle de essensielle VFR kvalitetene som har inspirert så mange, og oppdatere den nye modellen med moderne teknologi og egenskaper. Singel eksos har erstattet den doble under setet, i tillegg er det flere andre vektbesparende detaljer. Et gjenkjennelig og aggressivt design, som har gjort VFR´en slankere og smidigere.
VFR800F er like beryktet for sin utholdenhet som for sin karisma. Er du klar for en prøvetur?
|
SPESIFIKASJON |
Kubikk |
782,00 |
Effekt (HK) |
106,00 |
Girkasse |
Manuell |
Sittehøyde |
789,00 |
Førerkortklasse |
A |
CO2 g/km |
121,00 |
Forbruk l/mil |
0,52 |
|
MOTORTYPE |
Effekt (HK) |
106/10250 |
Motortype |
V4 |
Moment |
75,1/8500 |
|
GIRKASSE |
Kraftoverføring |
Kjede |
Antall gir |
6 |
|
MÅL/VEKT |
Bensintank |
21,5 liter |
Lengde |
2134 mm |
Kjøreklar vekt |
242 kg |
Bredde |
745 mm |
|
ANNET |
ABS |
Ja |
Bremser framme |
2 Skiver |
Bremser bak |
1 Skive |
Dekk framme |
120/70-17 |
Dekk bak |
180/55-17 |
TILGJENGELIGE FARGER |
|
Darkness Black Metallic |
VFR800FH S |
Digital Silver Metallic |
VFR800FH SI |
Victory Red |
VFR800FH R |
Like beryktet for sin utholdenhet som for sin karisma
VFR800F er en svært allsidig motorsykkel som har smeltet selv de mest hardbarkede biker-hjerter siden den ble introdusert i 1986.
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.