Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
Den nye A1-lisensierte Ninja 125 er ikke bare det første skrittet på Ninja-veien, men den viser også Kawasaki-kvalitet med Ninja H2 trellis ramme og Racing team-inspirert karosseri. Med sin responsive 15 hk motor er Ninja 125 en utmerket og spennende måte å begynne å oppleve Kawasaki og Ninja.
ERGO-FIT Høyt Sete
ERGO-FIT sete gir føreren mulighet til å optimalisere kjørestillingen. For Ninja 125 er et ERGO-FIT høyt sete (+20 mm) tilgjengelig som tilbehør. Setets mønster er tilpasset modellens fargekombinasjon.
Digital Instrument
Digital instrument gir cocpiten en moderne og sporty stil.
Transmisjon
6-trinns , lett-vekslet girkasse sikrer optimal utnyttelse av motorkraften. Du finner riktig gir i alle situasjoner. Clutchen er letthåndterlig og presis. Enkel å bruke for ferske førere og gir en presis følelse ved sporty kjøring.
Skarpt design på baklys
Skarpt design på baklys understreker en sporty look.
Supersport Ergonomi
Ninja 125’s ergonomi er designet med tanke på sporty vei-kjøring. Sittestillingen er maturlig aggressiv og lett foroverlent slik at fører får et komfortabelt grep om det race inspirerte clip-on styret.
Uni Trak Støtdemper
Uni Trak Støtdemperen bak sikrer stabile kjøreegenskaper og god absorbering av dumper. Demperens link-oppheng gir en proggressiv demperfunksjon som sikrer høy komfort på ujevnt underlag, samt optimal stabilitet i store dumper og i svinger. Demperen har en slaglengde på 60 mm. 5-trinns justering av fjær forspenn sikreren komfortabel og stabil kjøreopplevelse uansett om du kjører alene, med passasjer eller med bagasje.
Bremser/ Felger /Dekk
Front og bak bremser gir en imponerende bremseeffekt. To-stemplet calipere bremser en 290 mm front skive og en 200 mm bak skive. Bølgeformede skiver understreker sporty Kawasaki look.
Full-size Motorsykkel
Ninja125 har et full-størrelse mc-chassis. Med en slank og kompakt trellis ramme, sporty fjæringsoppsett og lette 17" hjul, er Ninja 125 en letthåndterlig innstegs sykkel i full størrelse.
Ninja Supersport Stil
I likhet med sine større Ninja brødre har Ninja 125 førførende linjer i en heldekkende racing kåpe. Kontrastene mellom tank, kåpe og den smale rammen, danner en dynamisk form som et timeglass. Aggressiv frontlykt, skarp profil på kåpeglass og sporty hjul gir Ninja 125 et seriøst supersport look.
Uavhengig Sport ABS
ABS bremser for maksimal sikkerhet. Et hightech bremsesystem konstruert for motorsykkel, med en svært kompakt ABS-enhet for uavhengig bremsekontroll.
Sporty Fjæring
ø37 mm teleskop gaffel gjør sykkelen lett håndterlig og gir en velbalansert kjørekarakter. Kawasaki’s originale link-monterte Uni Trak bak demper leverer en komfortabel kjøreopplevelse på vekslende veistandard.
Kraftig motor
125 cm3 4-takt
Myk kraftleveranse gir Ninja125’s 125 cm3 motor kraftig og god ytelse. Som en typisk Kawasaki maskin, leverer motoren god "punch” på høye turtall, og god trekkraft helt opp til turtallsperra. Pålitlighet er en arv i fra den ultra solide 250 motorensom danner basis for modellen.
Seks-trinn transmissjon
Lett-vekselt seks-trinn girkasse utnytter motorkraften optimalt. Du finner rett gir i enhver situasjon.
Elekrisk start & bensin innsprøytning
Elekrisk starter og bensin innsprøytnin sikrer problemfri start - hver gang. Bare å trykke på starknappen.
Tilgjengelige farger
- Lime Green / Ebony / Metallic Graphite Gray
- Metallic Flat Spark Black / Metallic Matte Fusion Silver
- Candy Plasma Blue / Metallic Flat Spark Black
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts en-sylindret |
Slagvolum |
125 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
58 x 47.2 mm |
Kompresjonsforhold |
11.7:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 4 ventiler |
Drivstoffsystem |
Bensininnsprøytning: Ø 28 mm x 1 |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
11 kW {15 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
11.7 N•m {1.2 kgf•m} / 7,700 rpm |
CO2 Utslipp |
66 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Kjede |
Primærutveksling |
2.966 (86/29) |
Utveksling 1.gir |
2.833 (34/12) |
Utveksling 2.gir |
1.875 (30/16) |
Utveksling 3.gir |
1.444 (26/18) |
Utveksling 4.gir |
1.208 (29/24) |
Utveksling 5.gir |
1.056 (19/18) |
Utveksling 6.gir |
0.962 (25/26) |
Sluttutveksling |
3.500 (56/16) |
Clutch |
Våt multi-disk |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Singel 290 mm bølget bremseskive. Kaliper: 2-stempel. |
Bremser, bak |
Singel 290 mm bølget bremseskive. Kaliper: 2-stempel. |
Fjæring, front |
37 mm teleskop gaffel |
Fjæring, bak |
Uni-Trak, gass-trykksatt støtdemper med justerbar fjær forspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Rør ramme, stål |
Forsprang |
90 mm |
Fjæringsvei foran |
110 mm |
Fjæringsvei bak |
120 mm |
Dekk, front |
100/80-17M/C 52S |
Dekk, bak |
130/70-17M/C 62S |
L x B x H |
1,935 x 685 x 1,075 mm |
Akselavstand |
1,330 mm |
Bakkeklaring |
170 mm |
Drivstoffkapasitet |
11 liter |
Setehøyde |
785 mm |
Kjøreklar vekt |
148 kg |
ERGO-FIT
*ERGO-FIT er et grensesnitt som gjør det mulig for en rekke førere å føle seg i ett med sin motorsykkel.
Riktig kjørestilling er nøkkelen til komfort og kontroll. Den ideelle kjørestillingen varierer imidlertid fra fører til fører, avhengig av deres fysiske dimensjoner og kjørestil.
ERGO-FIT er et grensesnitt som er designet for å gi førere mulighet til å finne sin ideelle kjørestilling. Ulike punkter på chassiset (styret, fotpinner og sete osv.) kan justeres gjennom en kombinasjon av utskiftbare deler og deler med justerbare stillinger. Dette gjør det mulig for en rekke førere å finne en kjørestilling som gir både komfort og kontroll. Ved å føle seg i ett med sin motorsykkel, vil de kunne oppleve hvordan Kawasaki`s maskiner er morsomme og givende å kjøre.
* Justerbare deler og deres justeringsmuligheter varierer etter modell.
ABS
ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
Plutselig overbelastning av bremsene, eller bremsing på flater med lite grep, (overflater med lav friksjonskoeffisient) som våt asfalt eller kumlokk, kan føre til at motorsykkelhjul låses og glir. ABS ble utviklet for å forhindre slike hendelser. Kawasakis ABS-system styres av høy presisjon og en svært pålitelig programmeringsformulering basert på grundig testing av mange førersituasjoner. Ved å sørge for stabil bremseevne, tilbys føreren en sikkerhet som bidrar til en bedre kjøreopplevelse.
For å møte spesielle krav fra bestemte førere er spesialiserte ABS-systemer også tilgjengelige. For eksempel er KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-Lock Brake System) et høy presisjon bremsesystem designet spesielt for supersport-modeller, noe som gjør at sportslig kjøring kan nytes av et bredere spekter av førere. Ved å knytte sammen for- og bakbremsene, gir K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-Braking Technology) ABS tilliten til å nyte touring på tungvektsmodeller. Kawasaki jobber kontinuerlig med utviklingen av andre avanserte ABS-systemer.
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.