Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
Med Parallel Twin motor, unik ramme og fjærings konstruksjon, er den designet for for førere som tar selvstendige valg. Vulcan S inspirerer ikke til flokk-mentalitet eller en utdatert biker stil. Tilgjengelig i ordets videste forstand. Nye Vulcan S inspirerer deg til å gå dine egene veier.Kan leveres med Light Tourer Kit bestående av:Saddlebags med quick-release festesett, Vindskjerm og Sissybar.
Stor bremseskive
Bremseskive med stor diameter sikrer effektiv bremse-kraft med et lett trykk på bremsehendelen.
Justerbare fothvilere
For tilpasning til førerens ønske, kan fothvilerne justeres i 3 possisjoner:
25 mm frem, STD og 25 mm bak.
Moderne, urban stil.
Flytende lange og lave linjer kombinert med moderne elementer som spesialdesignet hovedlykt og 5-eikers støpte hjul, gir Vulcan S en utradisjonell cruiser stil.
Lang rekkevidde
Med 14 liters tank og en bensingjerrig Parallel Twin motor, tilbyr Vulcan S lang rekkevidde mellom hver bensinfylling.
Eksospotte under motoren.
Eksospotte plassert under motoren sikrer et lavt og sentrert tyngdepunkt. Pottens utforming og plassering bidrar til at føreren enkelt får benene i bakken ved stopp.
Offset liggende støtdemper med link.
Offset liggende støtdemper med link for lang slaglengde og øket kjørekomfort.
Konstruksjonen gir sykkelen et kompakt design og frigjør plass til en stor lyddemper under motoren.
Støtdemperen er utstyrt med 7x justerbar forspenning for å tilpasses fører og ev. passasjer/bagasje vekt.
Avslappet kjørestilling
Den kompakte motoren og den slanke ramma resulterer i smal og avslappet benstilling. Fremflyttede fothvilere er ideellt for komfortabel cruiser style kjøring.
Lang akselavstand
Akselavstand på 1,575 mm er valgt for å balansere egenskaper som lett manøvrerbar og super stabil sykkel.
Karakteren gir en lett håndterlig, komfortabel sykkel med stor kjøreglede..
Vulcan S ideell også for ferske førere.
Slank backbone-style bak-ramme
Rammen , bak-jfæring og svingarm er designet i en integrert linje fra styrestem i front til navet bak.
Lett-kjørt 649 cm3 væskekjølt, 4-takt Parallel Twin
Væskekjølt, DOHC, 8 ventil, 649 cm3 Parallel Twin med bensin innsprøyting gir myk og responsiv ytelse, spesielt i lav- og mellom register.Motoren er tunet for kjørevennlig effekt karakter som skaper tillit hos ferske førere. Vulcan S gir myk start og myk aksellerasjon i trafikken, men også bra moment og rask aksellerasjon når det er ønskelig, f.ex. ved forbikjøring.
Komfortabelt sete
Setets utforming og tykke polstring tilbyr topp komfort og god støtte for bak og hofter.
Lett håndterlig.
Lav total vekt, optimalt balansert chassis, 18/17" radial dekk og godt avstemt demper setting resulterer i en lett håndterlig og lett manøvrerbar sykkel.
Lav setehøyde
Muligheten til å sette begge bena i bakken ved stopp, er en viktig faktor for komfortabel og trygg kjøreopplevelse. Med en setehøyde på kun 705 mm, er Vulcan S tilgjengelig for førere i alle størrelser.
Lett-lest instrumentering
Original-designet instrument cluster med analog-style turteller samt multifunksjons LCD skjerm.
Justerbare clutch/brems hendler
Justerbare hendler gir føreren mulighet til å tilpasse brems og clutch til sin håndstørrelse og preferanse.
Tilgjengelige farger
- Metallic Flat Spark Black / Pearl Flat Stardust White
- Candy Steel Furnace Orange / Metallic Spark Black
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-takts Parallel Twin |
Slagvolum |
649 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
83 x 60 mm |
Kompresjonsforhold |
10.8:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 8 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 38 mm x 2 med sekundær-spjeld |
Tenning |
Digital |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, semi-tørr sump |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
45 kW {61 HK} / 7,500 rpm |
Laveffektversjon |
35 kW |
Maksimalt dreiemoment |
63 N•m {6.4 kgf•m} / 6,600 rpm |
CO2 Utslipp |
109 g/km |
Power down kit 35 kW |
Tilgjengelig |
Bensinforbruk 35 kW kit |
4.4 l/100 km |
CO2 utslipp 35 kW kit |
106 g/km |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
2.095 (88 / 42) |
Utveksling 1.gir |
2.438 (39 / 16) |
Utveksling 2.gir |
1.714 (36 / 21) |
Utveksling 3.gir |
1.333 (32 / 24) |
Utveksling 4.gir |
1.111 (30 / 27) |
Utveksling 5.gir |
0.966 (28 / 29) |
Utveksling 6.gir |
0.852 (23 / 27) |
Sluttutveksling |
3.067 (46 / 15) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Singel 300 mm skive. Caliper: 2-stemplet |
Bremser, bak |
Singel 250 mm skive. Caliper: En-stemplet |
Fjæring, front |
41 mm teleskopgaffel |
Fjæring, bak |
Offset liggende enkeldemping med 7-trinns justerbar forspenning |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Rør ramme, Strekkfast stål |
Forsprang |
120 mm |
Fjæringsvei foran |
130 mm |
Fjæringsvei bak |
80 mm |
Dekk, front |
120/70 R18M/C 59H |
Dekk, bak |
160/60 R17M/C 69H |
Styrevinkel V/H |
35° / 35° |
L x B x H |
2,310 x 880 x 1,130 mm |
Akselavstand |
1,575 mm |
Bakkeklaring |
130 mm |
Drivstoffkapasitet |
14 liter |
Setehøyde |
705 mm |
Kjøreklar vekt |
231 kg |
ERGO-FIT
*ERGO-FIT er et grensesnitt som gjør det mulig for en rekke førere å føle seg i ett med sin motorsykkel.
Riktig kjørestilling er nøkkelen til komfort og kontroll. Den ideelle kjørestillingen varierer imidlertid fra fører til fører, avhengig av deres fysiske dimensjoner og kjørestil.
ERGO-FIT er et grensesnitt som er designet for å gi førere mulighet til å finne sin ideelle kjørestilling. Ulike punkter på chassiset (styret, fotpinner og sete osv.) kan justeres gjennom en kombinasjon av utskiftbare deler og deler med justerbare stillinger. Dette gjør det mulig for en rekke førere å finne en kjørestilling som gir både komfort og kontroll. Ved å føle seg i ett med sin motorsykkel, vil de kunne oppleve hvordan Kawasaki`s maskiner er morsomme og givende å kjøre.
* Justerbare deler og deres justeringsmuligheter varierer etter modell.
ABS
ABS (Anti-Lock Brake System) sikrer stabil bremseevne ved å hindre at hjulene låses under bremsing.
Plutselig overbelastning av bremsene, eller bremsing på flater med lite grep, (overflater med lav friksjonskoeffisient) som våt asfalt eller kumlokk, kan føre til at motorsykkelhjul låses og glir. ABS ble utviklet for å forhindre slike hendelser. Kawasakis ABS-system styres av høy presisjon og en svært pålitelig programmeringsformulering basert på grundig testing av mange førersituasjoner. Ved å sørge for stabil bremseevne, tilbys føreren en sikkerhet som bidrar til en bedre kjøreopplevelse.
For å møte spesielle krav fra bestemte førere er spesialiserte ABS-systemer også tilgjengelige. For eksempel er KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-Lock Brake System) et høy presisjon bremsesystem designet spesielt for supersport-modeller, noe som gjør at sportslig kjøring kan nytes av et bredere spekter av førere. Ved å knytte sammen for- og bakbremsene, gir K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-Braking Technology) ABS tilliten til å nyte touring på tungvektsmodeller. Kawasaki jobber kontinuerlig med utviklingen av andre avanserte ABS-systemer.
Dual Throttle Valves
Dual Throttle Valves gir økt effekt og bedre brukervennlighet med to sett med ECU-regulerte gassventiler.
Nyere modeller sportsykler har innsugskanaler med stor diameter for å oppnå høy ytelse i motoren. Men med et stort innsug når fører plutselig åpner gassen, er den ubegrensede momentresponsen alt annet enn forsiktig, og ofte mer enn føreren kan håndtere.
Dobbel gassventil teknologi ble utviklet for å tåle motorrespons mens den bidro til ytelse. På drivstoffinnsprøytede modeller har gasspjeldene generelt bare en gassventil per sylinder. På modeller med dobble gassventiler er det to gasspjeldventiler per sylinder: I tillegg til hovedventilene, som er fysisk forbundet med gasspjeldet og styrt av føreren, blir et andre sett med ventiler, åpnet og lukket av ECU, som nøyaktig regulerer inntaksluft for å sikre en naturlig, lineær respons.
Når luften som går gjennom innsugskanalene blir jevnere, blir forbrenningseffektiviteten forbedret og kraften økt. Som annen Kawasaki-motorstyringsteknologi ble Dual Throttle Valves designet med filosofien om å "følge førerens intensjon, samtidig som den gir en naturlig følelse." De er brukt på mange Kawasaki-modeller.
Indikator for økonomisk kjøring
Indikator for økonomisk kjøring vises på instrumentpanelet når kjøringen er bensinsparende.
Med moderne og svært presis elektronisk motorstyring, er Kawasaki modellene svært bensin-effektive. Dog påvirkes bensinforbruk av gasspådrag, og andre elementer føreren kontrollerer. Indikator for økonomisk kjøring vises når kjørestilen er bensinsparende. Ved å velge en kjørestil hvor "ECO" indikatoren vises, oppnår føreren et redusert forbruk av drivstoff.
Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.