Ta kontakt for tilgjengelighet og pris.
ZZR1400 er Euro4 tilpasset og laget med Kawasakis lidenskap for teknikk. Den har en dominerende akslerasjon og sofistikerte elektroniske hjelpemidler som KTRC, ABS og valg av effekt modus. ZZR1400 oppfyller det meste for de som søker spenning.
Raskeste akselererende serieproduserte motorsykkel
Designet for å fastslå en gang for alle hvem som er den beste i klassen, Ninja ZZR1400’s nye motor har økt slagvolum og er fintunet for å levere enorm styrke og enestående akselerasjon. Betydelig høyere ytelse enn sin forgjenger, med mer tilgjenglig dreiemoment over hele turtallsregisteret og betydelig høyere toppeffekt. Med merkbart sterke akselerasjon kan følelsen av full gass over 4 000 rpm resultere i en følelse ikke ulikt opplevelsen astronauter har når de bryter fri fra tyngdekraften.
Nytt sete
Nytt sete forsterker sykkelens design og ergonomi. Dets form gir god støtte for hoftene under kraftig akselerasjon. Avsmalet front gir føreren lettere mulighet for å nå bakken med begge ben ved full stopp.
Ny hovedlykt
Mer aggressive utformingen av de karakteristiske fire projektor lyskasterne bidrar til inntrykket av frontkåpen.
Aerodynamikk
Formet av vinden, ZZR1400 nye design gir høy aerodynamisk ytelse som reduserer luftmotstand og bidrar til stabilitet og vindbeskyttelse i høy hastighet.
Skulpturert design
Temaet med firedobble finner på sidekåpene beholdes fra forgjengeren. Dog er utformingen blitt mer tre-dimmensjonal, hvilket bidrar til et mer dynamisk bilde av sykkelens side.
Detaljer på bensintank
En fordypning i tankdekselet gir føreren mulighet til å krype godt ned bak kåpeglasset. Maskinert finish på tanklokk forsterker kvalitets image. En velutformet tank-pad i høy-kvalitets gummi gir effektiv beskyttelse for tankens glinsende lakk.
Sterkere, tettsteget girkasse
Motorens økte ytelse og et betydelig økt dreiemoment forsterkes ytterligere med en lavere sekundærutveksling (bakdrev 41T>>42T), og gir en ekstrem kraftig akselerasjon. Overflatebehandling av alle tannhjul garanterer holdbarhet for å motstå den utrolige belastningen de påføres av den kraftfulle motoren, likeledes øker det slitestyrke på de tannhjul som kommer i kontakt med skiftegaflene..Superforsterket 530-kjede med kraftigere innerbolter og forsterkede plater for å matche økt effekt og moment.
Multi-funksjons instrument
Et instrument kluster med speedometer og turteller i analog stil sitter integrert i kåpen. Svært lettavleslige med sorte skiver og hvite siffer . Multi-funksjon digital display inneholder måler for utetemperatur, en svært eksakt angivelse av gjenstående kjøredistanse, bensinmåler, girindikator, km-teller, voltmeter, klokke og dobbel trip-teller. Instrumentet styres med multifunksjons bryteren på venstre bryterpanel.
Økt Brukervennlighet
ZZR har uttrekkbart bagasje kroker som gjemmes pent under salen. Disse er supplert med to kroker ved bakre del av salen. Ideell krok plassering (ikke for tett sammen) gjør det lettere å feste større ting til baksetet.
Dominerende ytelse
Stroket 4 mm øker slagvolum til 1,441 cm³. Boring og slanglengde er nå 84 x 65 mm. Sammenlignet med forgjengeren, tilbyr den nye motoren mer dreiemoment ved alle turtall, og vesentlig mer kraft i midten av registeret. Akselerasjonen fra 4000 omdreininger og oppover er særlig sterkere. Ved 2000 rpm det er 9,5 kgf.m dreiemoment tilgjengelig! Og dette tallet øker betydelig fra 3000 rpm.
Øye for detaljer
Skulpert design av øvre gaffelkrone kompletterer instrumentpanelets intrykk av topp kvalitet. På modellen med spesialdekor har øvre gaffelkrone kontrasterende seksjoner av lakkert overflate og børstet metall, overlakkert med klarlakk.
Seriens første Back-torque Limiter
Lett justerbar back-tourqe limiter gir glatt ned-giring og forhindrer bakhjulet i å hoppe.
Sterkere, lenger svingarm
Profiler på svingarm øker stivheten for å match den økte effekten. Svingarm er 10 mm lenger. Dette øker hjulbasen med 10 mm.
Sportsligere fjæring
Stivere fjører både framme og bak og revidert demper innstillinger gir mer sportslig preg.
Lettere felger
Helt nye felger gir betydelig vektreduksjon i forhold til forgjengeren. Forhjulet er 360gr. Letter og bakhjulet er 1030gr. Noe som gir en total reduksjon på 1,39kg.
LED Baklykt
Mer aggressivt LED baklys og integrerte blinklys i stil med forgjenger.
Tilgjengelige farger
- Metallic Diablo Black / Golden Blazed Green BK1 Metallic Diablo Black / Golden Blazed Green BK1
|
MOTOR |
Motortype |
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer |
Slagvolum |
1,441 cm³ |
Størrelse x slagdybde |
84 x 65 mm |
Kompresjonsforhold |
12.3:1 |
Ventilsystem |
DOHC, 16 ventiler |
Drivstoffsystem |
Innsprøytning: Ø 44 mm x 4 (Mikuni) |
Tenning |
Digital |
Startsystem |
Elektrisk |
Smøring |
Tvunget smøring, våt sump med oljekjøler |
|
YTELSE & TRANSMISSJON |
Maksimal effekt |
147.2 kW {200 HK} / 10,000 rpm |
Maksimalt dreiemoment |
158.2 N•m {16.1 kgf•m} / 7,500 rpm |
Drivstofforbruk |
6.4 l/100 km |
CO2 Utslipp |
173 g/km |
Maksimal effekt med RAM Air |
154.5 kW {210 HK} / 10,000 rpm |
Girkasse |
6-trinns |
Sluttutveksling |
Forseglet kjede |
Primærutveksling |
1.556 (84/54) |
Utveksling 1.gir |
2.611 (47/18) |
Utveksling 2.gir |
1.947 (37/19) |
Utveksling 3.gir |
1.545 (34/22) |
Utveksling 4.gir |
1.333 (32/24) |
Utveksling 5.gir |
1.154 (30/26) |
Utveksling 6.gir |
1.036 (29/28) |
Sluttutveksling |
2.471 (42/17) |
Clutch |
Våt multi-disk, manuell |
|
BREMSER & FJÆRING |
Bremser, front |
Doble semi-flytende 310 mm bølgeskiver. Caliper: Radialmontert, 4-stemplet med 4-klosser |
Bremser, bak |
Singel 250 mm bølgeskive. Caliper: 2-stemplet |
Fjæring, front |
43 mm invertert gaffel med top-out fjær. Kompresjonsdemping: 18-trinn. Returdemping: 15-trinn. Fjærforspenning: Fullt justerbar |
Fjæring, bak |
Bottom-link Uni-Trak med trykksatt demper. Kompresjonsdemping: Trinnløs. Returdemping: Trinnløs. Fjærforspenning: Fullt justerbar |
|
RAMME, MÅL OG VEKT |
Rammetype |
Monocoque, presset-aluminium |
Forsprang |
93 mm |
Fjæringsvei foran |
117 mm |
Fjæringsvei bak |
124 mm |
Dekk, front |
120/70ZR17M/C (58W) |
Dekk, bak |
190/50ZR17M/C (73W) |
Styrevinkel V/H |
31° / 31° |
L x B x H |
2,170 x 770 x 1,170 mm |
Akselavstand |
1,480 mm |
Bakkeklaring |
125 mm |
Drivstoffkapasitet |
22 liter |
Setehøyde |
800 mm |
Vekt kjøreklar |
268 kg (uten tilbehør) |
Oppgitt pris er veiledende, levert fra importørs lager, inkludert moms og engangsavgift (for avgiftsbelagte kjøretøy). Klargjøring, registrering og leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt pris.